معرفی انواع مک‌ بوک اپل – معرفی 6 مدل برتر مک بوک

معرفی انواع مک‌ بوک اپل – معرفی 6 مدل برتر مک بوک پیشرفت تکنولوژی باعث شد تا بسیاری از افراد به دنبال تهیه کردن یه کامپیوتر و یا لپ تاپ خوب باشند. در بینم تمام گزینه هایی که در بازار وجود دارد ، خرید محصولات اپل در اولویت هر فردی بوده است. اما خیلی وقت ها قیمت بالای آنها باعث میشود تا کاربران به سمت برندها و مارک های دیگه بروند.   البته خود برند اپل مدل های زیادی تولید و به بازار ارائه کرده است ، که از بهترین گزینه ها خرید مک بوک است. این کامپیوتر چند کاره با ویژگی هایی که داره در کاری کمک زیادی به کاربران میکنه و باعث میشه که عملکرد خوب با سرعتی بالا داشته باشن.   یه نکته ای وجود داره برای اون دسته از افرادی که طرفدار محصولات اپل بوده اما به خاطر قیمت بالایی که دارن نمیتونن تهیش کنن ؛ حاجی گیم امکان خرید مک بوک کارکرده با قیمتی مناسب رو به شما میده.  

مشخصات مک بوک اپل

 
معرفی انواع مک‌ بوک اپل - معرفی 6 مدل برتر مک بوک
معرفی انواع مک‌ بوک اپل – معرفی 6 مدل برتر مک بوک
  بهتر است قبل از اینکه بخوایم بهترین مدل های مک بوک اپل رو بهتون معرفی کنیم ، مشخصات و ویژگی هایی که در این سیستم وجود داره رو بهتون بگیم. این ویژگی هایی که الان میخوایم بگیم تقریبا در همه مدل های مک بوک وجود داره.  

استفاده از چیپست های M1

  اپل در جدیدترین مدل های مک بوک خودش ، به جای استفاده از تراشه های اینتل ، از چیپست های M1 یا M1 Max استفاده کرده اند. این تراشه ها هشت هسته بوده اند. چهار هسته آن برای افزایش سرعت و چهار هسته دیگرش برای قدرت پردازش است. لازم به ذکر است که این پردازنده ها ساخت خود شرکت اپل بوده و در محصول دیگری وجود نداره.  

حافظه SSD

  در مک بوک های مدل جدید اپل از حافظه های SSD با تکنولوژی PCI Express استفاده شده است. این تکنولوژی باعث شده تا سرعت ذخیره سازی بالا بره و انتقال ها به خوبی صورت گیرد. همچنین فضای خیلی خوبی برای ذخیره کردن اطلاعات در اختیار کاربران گذاشته شده است.  

بدنه ای مقاوم و با کیفیت

  اپل برای ساخت بدنه مک بوک ها از آلمینیوم های قابل بازیافت استفاده میکنه که استحکام خیلی خوبی دارن. همچنین ضخامت کم آنها و جنس بدنه ای که دارن باعث سبکیشون شده و حمل و نقل رو راحت کرده. در ضمن مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته ولی حالا شما با چکش به جون بدنه لپ تاپ نیافتید.  

صفحه نمایش های رتینا

  صفحه نمایش های رتینا که دارای کیفیت و ضوح تصویر بالایی بودن ، از سال 2018 در بازار موجود میباشند. باید بگم که اپل در مک بوک های جدید خودش ، محصولی نداره که از این صفحه نمایش استفاده نکرده باشه.این نمایشگر از طیف رنگی P3DCI برخوردار بوده و تصاویر با جزئیات به نمایش گذاشته میشه.  

کیبودر Magic و Touch ID

  اپل از سال 2016در محصولات خودش از کیبورد Magic استفاده کرده. این کیبوردها که مجهز به تکنولوژی scissor بوده اند ، حرکت و پایداری بیشتری دارند.   همچنین Touch ID که در این سیستم وجود داره ، از قابلیت Secure Enclave پشتیبانی میکنه. میتونید داده هاتون رو با اثر انگشتی که بهش میدید ایمنی کنید. همچنین Force Time نیز در آن وجود داره.  

6 مدل برتر مک بوک

  که همه ویژکی های مک بوک ها اپل رو بررسی کردیم ، دیگه وقتش رسیده که بریم سراغ بهترین مدل ها آن با ویژگی هایی که در آنها وجود دارند.  

1 – لپ تاپ اپل MacBook Pro 2021

 
لپ تاپ اپل MacBook Pro 2021
لپ تاپ اپل MacBook Pro 2021
  این مک بوک با چیپست M1 Pro کار میکن. دارای صفحه نمایش 14 اینچی پرو بوده و سرعت پردازش آن 3.7 است. همچنین میتوانید فایل های گرافیکی را 13 برابر سریع تر پردازش کنید.   این مک بوک در دو مدل 14 و 16 تولید شده و فن آن 50 درصد بهتر از مدل های قدیمی کار میکنه. سرعت خواندن اطلاعات در آن 7.4 گیگابایت در ثانیه بوده و در کسری از ثانیه کار شما انجام میشود.  

2 – لپ تاپ اپل MacBookAir M1 2021

 
لپ تاپ اپل MacBookAir M1 2021
لپ تاپ اپل MacBookAir M1 2021
  یکی از باریک ترین و سبک ترین مدل های مک بوک ، MacBook Air M1 2021است. این سیستم با چیپست M1  که قدرت بالایی داره کار میکنه. پردازش این تراشه هشت هسته ای 3.5 بوده و از پس کارهای سنگین هم برمیادش. حافظه فوق العاده ای داشته و صفحه نمایش آن 13 اینچی رتینا با رزولوشن 1600 * 2500 پیکسل بوده است.  

3 – لپ تاپ اپل MacBook Pro 2020

 
MacBook Pro 2020
MacBook Pro 2020
  در این مدل از مک بوک هم از تراشه M1 استفاده شده است که قدرت پردازش مرکزی 2.8 داشته. حافظه آن SSD بوده و با سرعت خواندن 3.3 اطلاعات را بالا میاره.   صفحه نمایش آن رتینا بوده و با روشنایی 500 نیت تصاویر رو به خوبی به نمایش میکشه. همچنین قابلیت Face ID و استفاده از موتورهای عصبی رو داره. جهت برقراری ارتباط میکروفونی در آن تعبیه شده است.  

4 – لپ تاپ اپل MacBook Pro 2019

 
MacBook Pro 2019
MacBook Pro 2019
  لپ تاپ مک بوک پرو 2019 با استفاده از پردازنده شش هسته ای Core i7 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز کار میکنه. این مدل در دو ظرفیت 512 و 1 ترابایت در بازار موجود میباشد.   این سیستم با صفحه نمایش 16 اینچی از نوع IPS در اختیار شما قرار گرفته است. روزلوشن آن 1920 * 3072 پیکسل بوده که تصاویر رو به خوبی به نمایش میزاره. همچنین باتری با ماندگاری شارژ 11 ساعته داره.  

5 – لپ تاپ اپل MacBook air 2017

 
لپ تاپ اپل MacBook air 2017
لپ تاپ اپل MacBook air 2017
  این مدل مک بوک صفحه نمایشی داره که رزولوشن آن 900 * 1440 پیکسل بوده است.پردازنده ای که در آن به کار رفته Core i5 بوده و با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بوده.   این سیستم دارای دو مدل با حافظه های 128 و 256 گیگابایتی بوده. لازم به ذکر است که قابلیت پردازش فایل های سنگین رو هم داشته. باتری آن تا 12 ساعت بدون مشکل کار میکنه و دارای یه جک 3.5 میلی متری برای وصل کردن هدفون هستش.  

6 – لپ تاپ اپل MacBook Pro 2016

 
لپ تاپ اپل MacBook Pro 2016
لپ تاپ اپل MacBook Pro 2016
  یکی از مدل های خوبی که اپل داره مک بوک پرو 2016 است. صفحه نمایش به کا رفته در این مدل از نوع IPS با رزولوشن 1600 * 2560 پیکسل بوده است. پردازنده به کار رفته در آن Core i5 بوده که توانایی پردازش فایل ها زیادی رو داشته است.

بهترین برند صندلی گیمینگ

بهترین برندهایی که صندلی گیمینگ تولید میکنن برندهای ریزر ، دی ایکس ریسر ، بامو و ایکس راکر هستش.

برند ریز

برند ریزر طراحی فوق العاده ایی داره. این طراحی کاملا ارگونومیک بوده و همه نکات ایمنی رو رعایت کرده. قابلیت تنظیم اجزاء صندلی باعث میشه راحتی رو موقع بازی هرچند ساعت که میشینین حس کنین. دسته ها ، ارتفاع ، تکیه گاه همه قابل تنظیم. همچنین این برند داخل صندلی ها از فوم های راحتی را تراکم و چگالی بالا استفاده کرده.

برند دی ایکس ریسر

این برند از سال 1999 شروع به کار کرد. اول از صندلی اتومبیل های مسابقه ایی شروع کرد. بعد از اون از سال 2003 شروع به تولید صندلی های بازی کرد. در سال 2012 از صندلی های اتومبیل های F1 صندلی گیمینگ رو ساخت و به بازار فرستاد. این صندلی کاملا ارگونومیک بوده و کاملا از ستون فقرات گردن و همه اجزاء بدن شما محافظت میکنه. راحتی در کنار ایمنی رو با هم داشته باشین.

برند بامو

برند بامو اولین تولید کننده صندلی های گیمینگ در نسل پنجم بوده. این برند برای ساخت صندلی از بهترین و درجه یک ترین مواد استفاده میکنه. چرخ ها ،پایه ها ، روکش و ساختار داخلی همگی از باکیفیت ترین مواد هستن. بالشتک هایی هم برای گودی های بدن گذاشته اند. همچنین این برند صندلی هایی با قابلیت تنظیم داره تا کاربر با راحتی بیشتری از صندلی استفاده کنه.

برند ایکس راکر

این برند از سال 2021 الهام از روی صندلی های اتومبیل شروع به تولید صندلی های گیمینگ کرد. طراحی ارگونومیک و البته ایمنی این صندلی بعث شده مورد علاقه خیلی از گیمرا قرار بگیره. این صندلی با قابلیت تنظیمی که برای ارتفاع ، دسته ها ، نشیمنگاه و تکیه گاه گذاشته باعث شده ساعت های طولانی بدون خستگی از صندلی استفاده کنین. همچنین دوام صندلی بالاست و وزن بالارو هم تحمل میکنه.

خرید ارزان صندلی گیمینگ

خریدن این صندلی های عالی با قیمت پایین و مناسب رویا و دور از دسترس نیست. حاجی گیم این صندلی هارو با یه قیمت خیلی خوب داره میفروشه. وارد سایت بشو مراحل ثبت سفارش رو طی کن.   منابع: laptopmag